zondag 22 januari 2012

Voor een Kanjer familie

Het heeft weer even geduurd voor ik weer iets geplaats heb, maar
er is ondertussen ook aardig wat gebeurd.
Momenteel zit ik voor 4 weken ( na al bijna 2 weken om ) in het gips met
mijn rechteronderbeen.
Op zich wel handig want nu heb ik geen pijn met lopen.
Alleen de motivatie om te knutselen is even op een laag pitje gekomen.
Maar goed ik was met een projectje bezig wat ik gewoon voor mezelf
moest maken.
Ik volg al een tijdje een blog en misschien zijn er wel bloglezer die
ook dit blog volgen.
Het is een blog van een vader die een blog is bij gaan houden
over zijn dochter die te maken kreeg met een zeldzame vorm van
kanker.
Op het moment dat hij en zijn familie dit te horen kregen is hij een blog 
gaan houden om zo de familie en vrienden op de hoogte te houden
want iedereen persoonlijk hiervan op de hoogte houden
dat was onbegonnen werk.
Helaas is inmiddels hun dochter en zusje overleden ( 31 oktober ) en zou
Lowie ( de vader ) zijn blog per 1 januari gaan stoppen, maar omdat hij 
op twitter genomineerd was voor blogger van het jaar onder
de categorie bloggers had hij ons volgers beloofd om door te gaan
als hij de titel behaald had. Nou dat is dus gebeurd en tevens is hij 
ook nog bekroont met overall twitteraar van het jaar.
Het blog en zijn tweets volg ik net nadat zijn dochter was overleden en
ze trendy topic was op twitter en iedere dag volg ik zijn blogberichtjes.
Hij schrijft zo mooi over hun leven het pakt je vanaf het allereerste
moment.
Het blog is inmiddels in boekvorm uitgekomen en ook dit is in mijn bezit.
Een deel van de opbrengst gaat dan ook naar de stichting kanjer guusje.
Over het hoe en wat van deze stichting is alles te lezen op het blog
Kanjer Guusje

Ik weet niet zo goed waarom ik iets voor dit gezin wilde maken
maar vond het gewoon een fijn idee om iets speciaals te maken
in de kleuren paars/roze omdat dit de lievelingskleuren van
Guusje waren.

Dit is het kaartje wat ik gemaakt heb.
Ik heb hem gemaakt in de vorm van een boek.

De stempel die ik gebruikt heb is van Magnolia en heb ik ingekleurd met mijn copics

 De binnenkant is voorzien van een label die ik gemaakt heb met mijn double dies die 
te koop zijn bij boekenvoordeel.

 Dit is de tekst die ik gevonden heb op internet en vond deze erg mooi 
passen bij de omstandigheden.


De andere kant van het boek zit ook een tekst in verwerkt. Ook deze heb
ik gevonden op internet.
(klik op de foto voor vergroting) 
De tekst is deze:
Als je eens verdrietig bent
kijk dan naar de hemel,
naar die fonkelende ster
hij lacht je stralend tegemoet 
en leidt je de weg
Die ster staat er elke dag weer
wat je ook doet en waar je 
ook zult gaan
Hij vraagt je keer op keer
om een lach, niet om een traan
En als die traan dan toch gaat rollen
Geeft hij je troost en nieuwe kracht
Zodat die nieuwe dag aanbreekt
zonder traan maar met een lach.

Ik vind hem zelf erg mooi geworden en hoop dat de familie er ook
blij mee is.

Dit was dus even het projectje waar ik mee bezig ben geweest.
Mochten jullie het boek willen bestellen, lees dan even op het
blog hoe je dat kunt doen.
Je kunt hem ook bestellen bij Bruna

2 opmerkingen:

  1. Prachtig gemaakt Esther en heel veel beterschap. Het is een prachtige tekst aan de binnenkant van het kaartje. Liefs, Marion

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Geweldig Esther, heel mooi en zeker ook de tekst,veel werk , maar wel dankbaar werk, zo mooi.
    Beterschap nog.
    groetjes Bennarda (Ballie)

    http://balliescreationballie.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen